Ekonomi

Küresel Ticaret Ağı ve Ticaret Dengesi Nasıl Kurulur? Uluslararası Ticaret Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Küreselleşen ekonomide değerli bir role sahip olan dış ticaret, ülkeler için gayri safi milli hasıla açısından da değerli bir misyona sahiptir. Ülkelerin ödeme istikrarı ve cari açıkları açısından dış ticaretin rolü çok büyüktür.

Bu içeriğimizde ticaret ağının nasıl kurulduğunu ve bu kapsamda uluslararası ticarette bilinmesi gerekenleri sizlerle paylaşacağız. ?

Dış ticaret veya diğer adıyla uluslararası ticaret, ülkeler arasında hizmet veya eser alım satımına verilen genel isimdir.

Dış ticareti yapılan iş veya hizmet başka bir ülkeye gönderilirse ihracat, başka bir ülkeden getirilirse ithalat denir.

Ülkelerin dış ticaretle ilgili belirledikleri amaçlar ve bu hedeflere ulaşmak için aldıkları kararlar genel olarak dış ticaret politikası olarak adlandırılmaktadır.

Belirlenen dış ticaret politikalarının uygulanmasında çoğunlukla gümrük tarifelerinden yararlanılmaktadır. Ancak gümrük tarifeleri ile her zaman istenilen sonuç alınamamaktadır. Bu nedenle gümrük tarifeleri dışında kullanılabilecek dış ticaret politikası araçlarının kullanılması gerekmektedir.

Uluslararası ticaret sayesinde işletmelerin finansal açıdan gelişmesi kelam meselesidir.

Rekabet seviyesinin artması, uluslararası ticaretin avantajlarından biridir. Birden fazla güçlü rakibin olduğu bire bir pazarda olmak, rekabeti artıracak unsurların ortasında yer alır. Uluslararası ticaret, ülkelerin, şehirlerin ve çeşitli işletmelerin dış pazarlarda mal ve hizmet alıp satmalarını sağlar. Bu sayede yurtiçi müşterilerin tercih edebileceği iş ve hizmet çeşitliliği artmaktadır.

Uluslararası ticaret sayesinde şirketler gelişebilir. Mal ve hizmet ihraç etmenin bir sonucu olarak, şirketler büyük kar elde edebilir ve aynı zamanda ticaret hacimlerini genişletebilir.

Uluslararası ticaret sayesinde firmalar iç piyasada daha ucuz ama aynı kalitede işleri kullanarak kar elde edebilmektedir. Birçok avantajı olan uluslararası ticaret, lojistik departmanının da mobilizasyonu için gereklidir. Uluslararası ticaret ve lojistik için entegre olduğunu söylemek oldukça mümkün.

Uluslararası ticaret rekabet ortamını harekete geçireceği için yüksek ekonomik avantajlar sağlayacaktır.

Uluslararası ticaret nedir sorusundan sonra akla gelen uluslararası ticaretin en değerli avantajları çoğunlukla ekonomiktir. Ülkelerin gelişmesi ve makul ilerlemesi, uluslararası ticaretin etkin bir şekilde yürütülmesi ile gerçek orantılıdır. Sahip olduğunuz veya kısa sürede sahip olacağınız potansiyel müşterinizin artması da uluslararası ticaret süreçlerine bağlıdır.

Yurt dışına yapılacak ticaret sonucunda firmalar üretim ve lojistik departmanlarında görev alacak kişileri işe almaktadır.

Bu noktada uluslararası ticaretin ülke içinde istihdam yaratma avantajına sahip olduğunu belirtmekte fayda var. Üretim gücünün artması sayesinde ülkelerdeki çeşitli gelişmeler dillere destan oluyor. Yaşadığınız ve ürettiğiniz ülkede, ürettiğiniz işlerden dolayı piyasada çok fazla rekabet yaşamanız mümkün. Uluslararası pazarlara döndüğünüzde rekabetin daha az olduğunu görebilirsiniz.

Kalabalık bir pazarda rekabet etmek, ürün ve hizmetlerinizin kar elde etmesini çoğu zaman zorlaştırabilir.

Daha önce işbirliği yapmadığınız pazarlarda işlem yapmaya devam etmeye karar verirseniz, daha az rekabet sayesinde işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Yalnızca iç ticaret, genellikle hızlı nakit akışını engelleyebilir. Uluslararası ticarette birden fazla ön ödeme söz konusu olduğundan daha kolay nakit akışı sağlamak için uluslararası ticarete yönelmek mümkündür.

Uluslararası ticaret yapmaya karar verdikten sonra bu ticaretin nasıl yapıldığını bilmek gerekir.

Uluslararası ticaret nasıl yapılır sorusuna ihracat, ithalat, nakliye ve gümrük işlemlerinin yapılması şeklinde cevap verilebilir. En temel dış ticaret kalemleri olarak adlandırılan ihracat, ithalat, lojistik ve gümrük belgeleri, iki ülke arasında beklenen iş ve hizmet alışverişinin temelini oluşturmaktadır.

Dış ticareti tam anlamıyla harekete geçirmeden önce her iki tarafın da (ithalatçı ve ihracatçı) bazı noktalara dikkat etmesi gerekir.

Bu noktaların başında iş ve hizmet tedarikçisini belirlemek, pazar araştırması yapmak, sipariş ve faturalama süreçlerini raporlamak, lojistik süreçlerini organize etmek ve gümrük evraklarını eksiksiz olarak hazırlamak gelmektedir.

Tüm bu aşamalar gerçekleştirildikten sonra uluslararası ticaret yapılabilmektedir.

okan.edu.tr

Dış ticaretin sunduğu avantajlardan faydalanmak için hazırlık aşamalarına da dikkat edilmelidir. İş ve hizmetlerin satışa sunulacağı piyasa ve dış ticaret mevzuatı hakkında titiz bir araştırma yapılmalıdır. Hammaddeyi tedarik edecek şirketlerin veya alıcıların belirlenmesi, tekliflerin alınması ve sunulması için gerekli bir adımdır. Bu şekilde verilen veya alınan teklif doğrultusunda fiyat politikası belirlenmesine karar verilir.

İlk defa uluslararası ticaret yapacak firmalar deneyimli firmalara güvenerek işlerini kolaylaştırabilirler.

Dış ticaret süreçlerinin ortasında yer alan bir diğer unsur da satış sözleşmesinin hazırlanması ve imzalanmasıdır. Bu satış sözleşmesi fatura, fiyat, teslimat, lojistik, yükleme, ebat gibi bilgileri içermelidir.

Uluslararası ticaret terimlerinin tam ortasında yer alan transit ticaret, yurtdışında farklı bir firmadan satın alınan eserlerin transit olarak diğer ülkeden geçerek ticaret yapılmak üzere ülkeye taşınmasını desteklemektedir.

Burada transit ülke aracılık yaparak iki farklı ülkenin ticaret yapmasına olanak sağlar. Bu ticaret türlerinin sunduğu avantajlar, ticaret alanında uzmanlaşmayı sağlar. Uluslararası pazara açılmak isteyen firmalar o ülkeye yeni bir hizmet veya ürün modeli getirebilirler. Yabancı ülke ilk defa karşılaşacağı ürün ve hizmeti benimserse firmalara yeni bir pazar alanı oluşturması mümkündür. Başkan olmak söz konusu olan bu pazarda uzmanlaşmak mümkündür.

gencajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu